Thursday, July 25, 2013

Berkhimat Untuk Negara Ku Malaysia

Asalamualaikum, Salam sejahtera, Salam Satu Malaysia...(Malaysia boleh).. Salam Perak Aman Jaya...
Itulah permulaan kata alu-aluan yang selalu aku dengar selama hampir 3 bulan semasa aku menjadi pelatih Program Latihan Khidmat Negara ..

aku ditempatkan di Kem Kepimpinan Gemilang Gopeng kumpulan 2 siri 10/2013..
ini lah pintu gerbang kem 
aku mula-mula berkumpul kat stadium Shah Alam (peace yoooo) naik bas lepastu gerak ke Perak...

walaupun time tu aku langsung tak kenal sape-sape kecuali kawan sekolah rendah aku Iskandar...
muke ketat je mula2...konon ganas a tu...
sampai kat kem lebih kurang pukul 1230 ... kt turun je bas letak bag dan kt org makan tghhari....
hari tu bertarikh   1 APRIL 2013 hari pertama sebagai pelatih....
time tu dh ade pelatih lain dh....yg datang dari kuala selangor dan sungai besar dan sebilangan dari perak sendiri...

Cikgu Azman sedang memberi arahan

lepas makan tghhari kita orang di beri borang dan di beri kompeni......aku ditempatkan di kompeni DELTA..
isi borang dgn tunggu serah dokumen. aku yg baju biru pakai topi
lepas isi borang ..hantar dokumen ukur tinggi dgn berat time tu berat aku 83kg...
lepastu amik baju2 cadar dan keperluan yg diberikan..
lepastu kene amik gambar mcm ni..

Delta 1 Mohd Aizat.. mcm tahanan
aku mencari2 manelah dorm aku ....... rupa2nya dorm yg paling belakang sekali ...peh boleh tahan tak seteruk wirawati a jauhnya... mula2 tu ada 5 org je yg dh dtg dari semalamnya...

keesokkan harinya ada lagi yg baru sampai.... ok dh cukup boring time tu...

aku nk teruskan skip ape yg tak patut...kita orang dalam kompeni kene buat satu Kontrak Kita Janji (KKJ)
dalam KKJ ni lah membina semangat berpasukan sbb semua benda kita kene ddk berbincang dan fikir same2 dan luahkan idea yang menarik....

tugasan KKJ 
-kene buat bendera (tugasan aku dgn beberapa kawan2)
-persembahan sorakan
-objektif
 dan mcm2 lagi

tengah membentangkan hala tuju kompeni kami DELTA

masa diberi nk buat tugasan ni 3 hari.. selama 3 hari ni kita org dpt berkenalan dan membuahkan idea yang mantap.... antaranya nyayian kami....

diapandang dia jeling kita 
kita tahu kita teror 
seladang sasa digeruni itu baru orang kita
kalau anda mahu tahu apa itu tak tahu malu
mari dekat mari rapat kita nyayi ramai2

hulala...

kamilah delta 
kompeni-kompeni delta satu
seladang-seladang delta dua
pelatih-pelatih delta
delta!!!!!

lepastu kami punya Haka dengan tepuk kita orang yang mantap (tapi tepuk kita orang mmg mantap)  


aku lepas habis semua persembahan dengan pembentangan aku confident Delta menang 
tapi itu hanya bayangan aku je...
rupa-rupanya Bravo yang menjadi juara untuk KKJ
Bravo - raja malam

aku lupa a sebelom kkj ke lepas kkj kita orang ada pergi lawatan ke Kem Rejimen Renjer diraja di Ipoh untuk melawat pameran
sebahagian Delta


wirawati Delta






lepastu ada satu lagi acara penting iaitu Malam Penghayatan Seni dan Budaya (PPSB) Malam Citra Puisi
dalam program ni kita orang kene buat persembahan yang berkaitan dengan budaya...
seperti syair,sajak,lakonan dan sebagainya...
pada PPSB ni kita rg terbahagi kepada 3 kumpulan besar..aku masuk kt kumpulan ke 2.... kita orang menang secara keseluruhan... delta+charlie 

aku mcm biase a masuk sajak ..tapi kalah dengan kawan sekolah rendah aku..iaitu Syakirah..

penyair kumpulan aku

nananananananana

lakonan yang juara

Add caption



sedap mcm penyayi suara dia ni

aku yang pengalah

panjang dgn joker jadi back up muzik kira

syakira yg juara sajak

orang yang berusaha yang hadir pada mlm tu..
\











akan BERSAMBUNG nanti..



No comments:

Post a Comment