Tuesday, February 28, 2012

Kearah Pengakap Raja ...aku

asalamualaikum semua ok pada 24-27/2/2012 ade ujian sikap bagi semua calon pengakap raja negeri selangor kat kem temasya templer rawang.... aku pun terlibat a sebab aku pun nak jadi pengakap raja. ok nak jadi pengakap raja kene ada

1.lencana keahlian pengakap
2.lencana usaha
3.lencana maju
4.lencana jaya
5.lencana jayadiri
6.lencana kemahiran
7.lencana kegiatan
8.lencana xpdc
9.lencana perikhmatan

korg mesti ada buku log yang lengkap dan kemahiran berpengakap yg mantap ....pastu korg akan dipanggil untuk ujian sikap ...macam yang baru aku pergi ni...


kat sana nnt akan sentiasa pakai uniform pengakap(dinasihatkan bawak lebih uniform pengakap yg lengkap).
pastu korg kene masak sendiri.
pastu jangan lupe bawak tongkat (macam yg aku buat)
jgn bawak buluh dengan tali sikit sangat (macam yg aku alami)
sentiasa peke terhadap sesuaru
kene pandai buat wogel (aku boleh buat dlm 3.15 minit korg???)
kene pandai buat bushmantong (aku buat dlm 15 minit)
kene penuh ilmu didada..
dan apa yang korang pikirkan perlu a kan..

tambahan lagi korang x yah bwk baju banyak sangat 2 helai cukup utuk 4 hari...

korg kenen relax macam aku

jgn lupe solat dan makan (kalo lupe nk mandi x pe )

lepastu korg kene buat buku log ujian sikap

than korg akan dipanggil utuk pengtarafan


selebihnya tanya a korg punya pemimpin atau dc korg..

kat bwh ni ade gambar aku kat ujian sikap ..tunggu nnt aku upload cara nk buat bushmanthong .

kalo aku berjaya pergi ke pengtarafan aku akan cerita apa yg terjadi nnt.







No comments:

Post a Comment